Dne 9. října 2017 byla na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) doručena žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů zaevidovaná pod č. j. MSMT-29005/2017-2.
Žádost obsahovala následující dotazy:
1. Jaká je výše alokované částky v Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání?
2. Jaká je výše částky povinné publicity v Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání?
3. Jakým způsobem je povinná publicita realizována?
4. Jaká je finanční částka za vysílání spotů o OP VVV v České televizi?
K dotazům sdělilo MŠMT následující:
1. Celková alokace Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání je 2 768 062 110 EUR.
2. Částka určená na publicitu Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen „OP VVV“) vychází z
Dlouhodobého interního komunikačního plánu (zde je na celé širší programové období 2015 – 2023 plánován indikativní
rozpočet ve výši 151,42 mil. Kč s DPH; tento rozpočet byl schválen Ministerstvem pro místní rozvoj) a dále je na
každý rok připravován a Monitorovacím výborem OP VVV schvalován Roční komunikační plán, který obsahuje rozpočet na
následující rok. Posledním schváleným Ročním komunikačním plánem je ten na rok 2017, v němž je rozpočet na publicitu
a komunikační aktivity ve výši 41 185 150 Kč s DPH.
3. Publicitu operačního programu tvoří několik hlavních oblastí: přímá komunikace s potenciálními žadateli o podporu,
se žadateli a příjemci (informační semináře pro žadatele a příjemce), účast na veletrzích a konferencích, publikační
aktivity (informační letáky, brožury), online komunikace (web, elektronický Newsletter, sociální sítě), mediální
komunikace (mediální kampaň – televizní, online, tištěná) a PR (tiskové zprávy).
4. Televizní část současné mediální kampaně OP VVV neprobíhá pouze na stanici ČT1, ale také na stanicích Prima a
Nova. Kampaň byla spuštěna v listopadu 2016 a je plánována do února 2018. Celková částka za její realizaci včetně
kreativní výroby je 36 058 968 Kč s DPH. Za vysílání spotů o OP VVV v ČT od listopadu 2016 do 31. 7. 2017 uhradilo
MŠMT prozatím 6 131 497 Kč s DPH, do konce kampaně pak zbývá ještě uhradit za spoty v ČT 1 872 653 Kč s DPH. Celkově
tedy za spoty v ČT bylo/bude uhrazeno 8 004 150 Kč s DPH.
Odpověď na žádost - zveřejněno dne 25. 10. 2017