Dne 30. října 2017 byla na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) doručena Vaše žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Žádost“).
V této Žádosti žádáte o zodpovězení níže uvedených dotazů, které uvádím v doslovném znění:
1. Kolik MŠMT utratí za propagaci/ reklamu OP VVV na soukromých televizích Nova a Prima? Mluvím o televizní kampani,
která byla spuštěna v listopadu 2016 a je plánována do února 2018?
2. Kolik přesně utratí/ utratilo MŠMT pouze za televizní spot propagující inkluzi? Zajímají mne částky na výrobu
náklady na samotné odvysílání konkrétní televizi.
3. Kdo videospoty zhotovil? Je jich podle informací ministerstva pět.
4. Kolik stála čistě jejich výroba?
5. Proběhlo na zhotovitele videoklipů výběrové řízení? Kolik subjektů se do něj přihlásilo?
K Vašim dotazům Vám sděluji následující:
1. TV NOVA – plánováno 1440 TRP á 5 350 Kč, tzn. 7 704 000 Kč, PRIMA TV - plánováno 900 TRP á 5 250 Kč, tzn. 4 725
000 Kč.
2. Výroba – 1 777 800 Kč, vysílání – od 11/2016 do 07/2017 – 2 459 200 Kč.
3. McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY. Spotů je šest.
4. Výroba (námět, kreativní řešení a kompletní produkce) - 6 spotů á 1 777 800 Kč, tzn. 10 666 800 Kč.
5. Proběhlo otevřené řízení v nadlimitním režimu. Na realizaci kampaně v TV bylo podáno celkem 9 nabídek.
Nad rámec výše uvedeného bych Vám rád sdělil, že povinnost řídicích orgánů operačních programů financovaných z Evropských strukturálních a investičních fondů informovat veřejnost o existenci, cílech a výsledcích (přínosech) těchto operačních programů vychází z Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013. V Příloze XII (Informace a komunikace ohledně podpory z fondů) v bodě 2.1. (Povinnosti členského státu a řídicího orgánu) se píše: „Členský stát a řídicí orgán zajistí, aby se informační a komunikační opatření prováděla v souladu s komunikační strategií a aby měla za cíl co možná nejširší mediální pokrytí s použitím různých forem a metod komunikace na vhodné úrovni.“
MŠMT televizní kampaní s názvem „Pomáháme pomáhat, učit a bádat“ naplňuje povinnost řídicího orgánu a povinnosti členského státu přijímajícího evropskou podporu.
Prostředky určené na publicitu operačního programu jsou předem vymezeny v alokaci operačního programu, konkrétně v jeho Prioritní ose 4 („Technická pomoc“). Tyto prostředky jsou účelově vázány a nebylo by možné využít je jiným způsobem (například pro dotace škol).
Odpověď na žádost - zveřejněno dne 9. 11. 2017