Bude výsledkem předložení předepsaných podkladů poskytnutí dotace z programu MŠMT?
Hlavním úkolem vyhlášené výzvy ke sběru základních údajů o připravovaných projektových záměrech (dále jen „Výzva“) je dosáhnout prostřednictvím řízené přípravy projektů co nejefektivnějšího využití budovaných kapacit v území. Výsledkem vyhodnocení těchto informací bude snaha předejít budování nadbytečných kapacit předškolního a základního vzdělávání ve spádových oblastech, ale současně napomoci zajištění dostupných kapacit mateřských a základních škol v lokalitách ohrožených nedostupností podmínek plnění povinné školní docházky.
Na základě vyhodnocení Výzvy bude doporučen způsob financování podporou:
- z Integrovaného regionálního operačního programu na období 2014-2020 (Prioritní osa 2, Specifický cíl 2.4), Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení (dále jen „IROP“)
- z IROP s financováním přípravy projektu z programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy - program 133 310 Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky
- financování realizace projektu z programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) - program 133 310 Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky
- financování realizace projektu z podprogramu Ministerstva financí 298 213 Podpora rozvoje a obnovy materiálně technické základny regionálních škol v okolí velkých měst.
O tom, do kterého programu bude konkrétní projekt nakonec doporučen k financování, se rozhodne až na základě vyhodnocení doručených podkladů.
Co má obsahovat věcný záměr rozvoje vzdělávání v obci?
Součástí předložených podkladů bude povinnost zpracovat věcný záměr rozvoje vzdělávání v obci, který obsahovat
1. naléhavost řešení situace, proč dosavadní snaha o budování potřebných kapacit nebyla dosud naplněna?
2. výhled aktivit obce nebo svazku obcí v oblasti rozvoje vzdělávání v příštích 10 kalendářních letech, demografická studie vývoje v počtu žáků za posledních 10 let a v příštích 10 letech
3. analýza stávající infrastruktury (např. formou pasportizace) v oblasti vzdělávání podle účelu využívaných k výuce s rozlišením podle účelu využití (kmenové učebny, odborné učebny, stravování, ostatní plochy atd.) a podle toho, zda budou nadále využívány i po vytvoření nových výukových kapacit
4. stávající nebo připravované dohody o spolupráci okolních obcí při zajištění školní docházky.
Vztahuje se tato výzva i na Prahu? Ano, vztahuje.
Vztahuje se tato Výzva i na rozestavěné stavby? Ne, nevztahuje.
Je možné se do Výzvy přihlásit, pokud chci navýšit kapacitu učebny MŠ o menší počet míst, než je uvedeno v textu Výzvy?
Rozšíření kapacit musí odpovídat parametrům pro nejnižší počet žáků stanovený příslušnou vyhláškou pro daný stupeň vzdělání.
Pokud mám stavební záměr v hodnotě nižší než 5 milionů, mohu se přihlásit do Výzvy?
Ano, je možno se přihlásit.
Mohu se do Výzvy přihlásit, pokud potřebuji vybavit třídu?
Ne, výzva je určena pouze pro projekty charakteru rekonstrukce, modernizace, nové výstavby za účelem vytvoření nových kapacit potřebných pro vzdělávání v dané obci. Financovat bude možné pouze základní prvotní vybavení dané investice.
Mohu se přihlásit do Výzvy, pokud potřebuji zvýšit kapacitu pouze družiny, dílen?
Ne, výzva je určena pouze pro projekty charakteru rekonstrukce, modernizace, nové výstavby za účelem vytvoření nových kapacit potřebných pro vzdělávání v dané obci.
Mohu se přihlásit do Výzvy, pokud zřizovatelem není obec, ale např. arcibiskupství (církevní škola)?
Výzva se týká pouze škol a školských zařízení zřizovaných územně samosprávnými celky.