Seminář byl zaměřený na odbornou veřejnost, pedagogické pracovníky, odborné pracovníky školských poradenských zařízení, studenty, rodiče dětí se specifickými poruchami učení a další zájemce.
Hned v úvodu přivítal účastníky náměstek sekce vzdělávání MŠMT Václav Pícl: „Jsem rád, že se novelou školského zákona rozšířila od loňského školního roku skupina podporovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž jedněmi z nich jsou právě děti, žáci a studenti s lékařskou diagnózou autismu,“ řekl náměstek ministra Pícl a pokračoval: „Ze školské praxe nám jasně vyplývá, že vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra má svá specifika, a ty si vyžadují specifické postupy při práci ve školním i mimoškolním prostředí,“ dodal náměstek ministra školství Václav Pícl.
V rámci semináře vystoupil s přednáškou na téma „Intervence u dětí s autismem ve školním prostředí: zkušenost z Pensylvánie“ školní psycholog a certifikovaný behaviorální analytik Michael Miklos, který stojí v čele projektu PaTTAN Autism Initiative Ministerstva školství státu Pensylvánie.
S tématem „Otázka správného výběru“ se dále představila Amiris di Puglia z Dominikánské republiky, která poskytuje tak, jako Michael Miklos metodickou a konzultační podporu pilotnímu projektu pokusného ověřování modelu PaTTAN AI v České republice.
Se samotným pilotním projektem „Pokusné ověřování Aplikované behaviorální analýzy ve vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra v hlavním vzdělávacím proudu dle projektu PaTTAN Autism Initiative.“ pak seznámila účastníky semináře náměstkyně pro řízení sekce pro pedagogicko-psychologické poradenství, prevenci a institucionální výchovu Národního ústavu pro vzdělávání Jana Zapletalová.
Seminář připravilo MŠMT společně s Českou odbornou společností Aplikované behaviorální analýzy s přispěním Pedagogických fakult Univerzity Karlovy a Masarykovy univerzity pod záštitou děkana Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Michala Nedělky.