Ministr školství musel v rámci prvních sto dní v úřadě čelit hned několika problémům, které zdědil po svých předchůdcích, mezi jeho hlavní kroky lze zařadit následující.
Náprava problému tzv. nekvalifikovaných pedagogů prostřednictvím novelizace zákona o pedagogických pracovnících, což fakticky zamezilo personálnímu kolapsu, který by v mnohých školách nastal po 1. lednu 2015.
Odblokování situace okolo jmenování profesorů, kdy akademici museli několik měsíců čekat na profesorský titul.
Otevření problematiky výchovných ústavů a právní ochrany pedagogů obecně, což je téma, které je v ČR dlouhodobě zanedbáváno, a to i přesto, že útoků na pedagogické pracovníky přibývá.
Ministr školství se rovněž aktivně chopil řešení problému nedostatečné kapacity mateřských škol a nechal zřídit dva fondy – národní a evropský – díky kterým by mohly města a obce do tří let vystavět či dostatečně rozšířit mateřské školy.
V rámci podpory zdravého životního stylu dětí a mládeže se ministr Chládek zasadil o omezení automatů s nezdravým jídlem a pitím.
V současné době se na MŠMT pracuje také na novelách školského a vysokoškolského zákona a také připravujeme nový způsob financování regionálního školství. Ministr Chládek nechal rovněž provést audit státních maturit, který zjistil, že bylo nehospodárně vynaloženo 82 milionů korun.
V oblasti sportu ministr školství navýšil neinvestiční podporu o 300 milionů korun a otevřel téma násilí na stadionech, které chce řešit s podporou sportovních klubů a ministerstva vnitra.
V neposlední řadě je třeba uvést, že ministr školství Chládek našel v rámci svého resortu úspory ve výši 350 milionů korun a zarazil extrémně vysoký počet externích smluv.