Týden pro inkluzi vyhlásil tradičně Rytmus – od klienta k občanovi, o.p.s., letos společně s 9 pedagogickými fakultami v České republice. Podporu akci vyjádřilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
„Účasti a aktivit pedagogických fakult si velmi cením. Jejich připojení k Týdnu vnímám nejen jako podporu inkluzívnímu vzdělávání, ale i jako vyjádření odpovědnosti za přípravu budoucích učitelů pro práci v inkluzívních třídách.“ Říká ředitelka Rytmusu Pavla Baxová.
K Týdnu se připojilo 41 organizací a veřejných institucí, 12 vysokých a vyšších odborných škol a přes 50 mateřských, základních a středních škol. Ve spolupráci či samostatně lidé zorganizovali na 100 nejrůznějších akcí.
Brněnské Divadlo Polárka ve spolupráci s divadlem Aldente připravilo komponovaný večer s názvem „Být či nebýt spolu?“. Večer uzavřela panelová diskuse o inkluzi za účasti ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřiny Valachové. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity se k Týdnu připojila řadou aktivit. Společně s Institutem celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně připravila filmový večer s besedou „Jak se žije a studuje s...Tentokrát na téma autismus“. Společnost Rytmus pozvala do domečku Salla Terrena na Kampě v Praze děti ze základních a mateřských škol, kde společně vymýšlely školu snů, ve které se mohou v bezpečném a podnětném prostředí vzdělávat všechny děti společně.
„Po celé České republice probíhaly na univerzitách veřejnosti otevřené diskuse a besedy. Navštěvovaly se děti z různých škol. Probíhaly zážitkové workshopy i sportovní utkání. Lidé s postižením vyprávěli své životní příběhy. Jednotlivé aktivity zveřejňujeme průběžně na webových stránkách akce tydenproinkluzi.cz a na facebookovém profilu.“ Říká koordinátorka akce Anna Kaucká z Rytmusu.
O pořadateli: Rytmus – od klienta k občanovi, o.p.s. Od roku 1994 působí Rytmus v oblasti začleňování lidí s postižením do běžného života – ve škole, v práci, v domácnosti, v místě bydliště. Poskytuje sociální služby - podporované zaměstnávání, osobní asistenci, podporu samostatného bydlení, tranzitní program. Podílí se na vytváření inkluzivního prostředí v běžných školách pořádáním tematických akcí a konferencí. Pedagogickým pracovníkům a rodičům dětí se znevýhodněním poskytuje metodickou podporu. Působí v Praze, Brně a v Karlovarském kraji. Je zřizovatelem NF Rytmus – školského zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, které nabízí vzdělávání pro asistenty pedagoga, učitele a pořádá interaktivní dílny pro žáky škol.