Směr intervence 1.
Součástí smlouvy o poskytnutí finanční podpory na realizaci projektů prioritní osy 3 OP VVV všem příjemcům je nově závazek dát výstupy k dispozici pod otevřenou licencí, např. Creative Commons. Splnění tohoto závazku je prioritním cílem Strategie digitálního vzdělávání.
Směr intervence 2.
5. dubna 2016 porada vedení MŠMT schválila zahájení revizi RVP. Revize vzdělávací oblasti ICT bude dokončena do 31. 12. 2017. Revize ICT byla zahájena jako úplně první. Revizemi byl pověřen NÚV. Učitelé a odborná veřejnost jsou průběžně seznamováni s navrhovanými změnami. Diskuse probíhaly či proběhnou např.:
- 2. 3. – panelová diskuze České národní koalice pro digitální pracovní místa „„Digitální dovednosti ve vzdělávání: Jaké digitální dovednosti očekáváme, že mají ovládat žáci na konci základní školy.“, MŠMT
-
21. 3. – konference „ICT ve školství“,
-
11. – 13. 4. – konference „Počítač ve škole“, http://www.pocitacveskole.cz/, vystoupení v úvodním části a workshop ke koncepci rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení
- 6. 6. – minikonference projektu PPUČ – setkání s odborným panelem a dalšími zainteresovanými stranami (fakultami, institucemi a projekty) k digitální gramotnosti a informatickému myšlení, součástí bude i diskuze k připravovaným úpravám RVP
- 9. 6. Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE
1. 12. 2016 byl zahájen systémový projekt Podpora práce učitelů. Kolegové o svém poslání říkají: "Pomáháme pedagogickým pracovníkům základních a mateřských škol získat dovednosti, které jim umožní efektivně rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků napříč školním vzděláváním." Kromě podpory rozvoje digitální gramotnosti ve školách projekt realizuje i další opatření SDV. Vznikne reputační systém (sdílení informací o kvalitě digitálního učebního zdroje) či Profil Učitel21 (hodnotící a plánovací nástroj zaměřený na digitální dovednosti v učitele).