Žadatel požadoval zodpovězení níže uvedených dotazů:
1) Kolik peněz již bylo za reklamy týkající se inkluze utraceno ze státního rozpočtu nebo z fondů EU.
2) Kolik peněz ze státního rozpočtu nebo fondů EU je plánováno k utracení za reklamu na inkluzi.
3) Kolik peněz plánuje MŠMT a jím přímo řízené organizace (NIDV apod.) v roce 2018 vydat na propagaci a reklamu ze státního rozpočtu a z fondů EU.
K dotazům MŠMT sdělilo následující:
1) Výroba spotu (námět, kreativní řešení, kompletní produkce) upozorňujícího na podporu rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání v rámci TV kampaně Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen „OP VVV“) v gesci MŠMT stála 1 777 800 Kč. Vysílání (11/2016 – 12/2017) stálo 3 174 665,50 Kč. Tato kampaň je hrazena z operačního programu (Evropských strukturálních a investičních fondů).
2) Současná TV kampaň OP VVV končí v únoru 2018. Žádné další reklamy v této oblasti nejsou v tuto chvíli v rámci OP VVV plánovány.
3) Pokud jde o OP VVV, výdaje na jeho propagaci (publicitu) se řídí Ročním komunikačním plánem, který schvaluje Monitorovací výbor OP VVV. Roční komunikační plán na rok 2018 počítá s celkovým rozpočtem 17 407 800 Kč. Spadají sem aktivity jako semináře pro žadatele a příjemce, účast na veletrzích, publikační aktivity, online komunikace, mediální komunikace, public relations apod. Je třeba zmínit, že povinnost propagovat operační program ukládá MŠMT jakožto jeho řídicímu orgánu a ČR jako členskému státu přijímajícímu unijní podporu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013. MŠMT nemá stanovený rozpočet na propagaci a reklamu ze státního rozpočtu. Ty jsou hrazeny ad hoc, jejich výši tedy v této chvíli není možné predikovat. MŠMT nemá informace ohledně plánovaného rozpočtu na propagaci a reklamu u přímo řízených organizací. Vzhledem k tomu, že přímo řízené organizace MŠMT jsou samostatnými subjekty, mají vlastní IČ, bylo žadateli doporučeno se s dotazem obrátit přímo na tyto jednotlivé subjekty.
Odpověď na žádost - zveřejněno dne 5. 2. 2018