„Rodiče jsou významnými aktéry v otázkách vzdělávání, a proto by měli být vnímáni jako respektovaní partneři diskuse a vzdělávacího procesu. Mám pocit, a toto setkání to potvrdilo, že rodičům zatím systematický prostor dán nebyl. Ráda bych to změnila a výměnu informací a zkušeností udržela v intervalech minimálně jednou za dva měsíce. Věřím, že je to přínosné pro obě strany, pro mě tedy rozhodně ano. I dnes jsem se dozvěděla zajímavé poznatky, například o speciálních mateřských školách,“ říká k tomu ministryně Kateřina Valachová.
Zástupci rodičovských organizací vyjádřili podporu myšlence společného vzdělávání, současně sdělili své osobní zkušenosti a upozornili, že se například málo pozornosti, včetně té mediální, věnuje talentovaným dětem. Ty bývají podle nich často a lehce zaměňovány za děti s poruchami chování, mají problémy vztahové a je potřeba i jim věnovat dostatečná podpůrná opatření a současně na práci s nimi připravovat i mladé absolventy pedagogických fakult.
Ministryně přítomné informovala o tom, že novela školského zákona přináší podporu – finanční i materiální - také nadaným a talentovaným dětem. Dosáhnou na vybavení, školní pomůcky, mohou absolvovat stáže na jiných školách, včetně zahraničních atd.
Rodiče vyjádřili naději, že se zlepší situace v poskytování dostatečné podpory ve vzdělávacím prostoru. Současně si myslí, že by situaci ve školství, kromě jiného, pomohlo také přenesení větší odpovědnosti na ředitele škol. Opakovaně zdůraznili, že rodiče dětí, které mají určité vzdělávací potřeby, se nezřídka stanou nepohodlnými pro další rodiče a že samozřejmě velmi záleží na přístupu vedení školy a postoji k těmto tématům. Klíčovou roli podle nich hraje také předškolní výchova, a to u všech dětí. Té by měl být věnován dostatečný prostor.