Soutěž každoročně probíhá ve spolupráci s odborem památkové péče hlavního města Prahy. Na cenu v kategorii „komplexní a originální označení provozovny v Praze“ bylo v letošním roce nominováno celkem 13 počinů. Na základě doporučení hlavního města Prahy pak v této kategorii zvítězilo právě NPMK. Klíčovou roli při hodnocení sehrála především vizuálně zdařilá podoba vývěsního štítu, jenž patří k výrazným staronovým prvkům reklamy. Zdá se, že měšťanský Dům U Zlatého slunce opatřený klasickým vývěsním štítem sám o sobě vybízí k návštěvě expozičních a výstavních prostor muzea nejen mnohé našince, ale také celou řadu zájemců o historii ze zahraničí. Poutač, při jehož výrobě byly preferovány tradiční materiály – kov a sklo – a také jeho charakteristický tvar (vycházející z historického vzoru) se stal vhodným prostředkem k posílení „genia loci“ renesančního domu, o němž pocházejí první zprávy už z roku 1398.
„Přestože vůbec netušíme, kdo nás do soutěže nominoval, ani který z porotců nám dal svůj hlas, jde o pozitivní reakci na tradiční historické a kulturní hodnoty, jejichž je právě naše muzeum typickým nositelem,“ řekla vedoucí koncepčního, edukačního a PR oddělení NPMK Kateřina Tomešková, která jménem ředitelky Markéty Pánkové poděkovala odborné porotě za ocenění.
O výsledcích soutěže rozhodovalo osm porotců, v jejichž čele stál předseda Pavel Brabec, který je prezidentem Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.
"Jako muzejníci máme velkou radost z toho, že se nám přiměřeným vizuálním působením našeho sídla ve Valdštejnské ulici daří zaujmout jak laickou, tak i odbornou veřejnost,“ dodala Kateřina Tomešková poté, co si z rukou náměstkyně primátorky hlavního města Prahy Evy Kislingerové přebrala skleněnou cenu a diplom.
Slavnost byla zlatým hřebem 25. ročníku mezinárodního veletrhu reklamy, médií a polygrafie REKLAMA POLYGRAF. Pořadatelé letošního veletrhu se tímto zupůsobem připojili k oslavám stoletého výročí od založení Československé republiky – kromě soutěže uspořádali rovněž zajímavý diskuzní panel STO LET REKLAMY (1918–2018).