Účastníky seminářů jsou vyučující na vysokých a vyšších odborných školách, kteří se v dopolední části mají možnost dozvědět obecněji o významu, pojetí a praktické využitelnosti nově vytvořeného kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání a jeho základního stavebního kamene – výstupů z učení. Cílem projektového týmu je prostřednictvím seminářů zároveň otevřít diskusi nad tvorbou předmětů a jejich vzájemné návaznosti při přípravě nebo inovaci oborů a programů.
Odpolední pracovní skupiny rozdělené podle oborového zaměření účastníků jsou vedeny vyučujícími (často v roli proděkanů nebo garantů oborů), kteří již mají s využitím kvalifikačního rámce vlastní zkušenost, a to jak z pohledu institucionálního, tak při přípravě a tvorbě předmětů a oborů prostřednictvím výstupů z učení. Významnou roli přikládají účastníci konkrétní práci s výstupy z učení, zejména pak zpětné vazbě, kterou dostávají ze strany metodiků projektu, ale také od ostatních účastníků z příbuzných oborů.
Projektový tým získává od účastníků seminářů prostřednictvím evaluačních dotazníků zpětnou vazbu, ze které vyplývá vysoká míra ocenění přínosu seminářů, zejména v praktické části práce s výstupy z učení, a zároveň doporučení účasti na seminářích většímu počtu vyučujících z vysokých a vyšších odborných škol.
V rámci projektu Q-Ram proběhnou ještě tři semináře, na které se mohou zájemci přihlásit. Více k obsahu seminářů a registracím na http://qram.reformy-msmt.cz/.