Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Služby veřejnosti
    • Pro novináře
    • Kariéra na MŠMT
    • Aktuality
    • Hospodaření resortu
    • Legislativa
    • Genderová rovnost
    • Projektová kancelář MŠMT
    • Projekt RIS MŠMT
    • Kontrola a dozor
    • Základní informace
    • Archiv sekce Ministerstvo
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Finanční podpora
    • Operační programy
    • Nadaná mládež
    • Financování zájmového vzdělávání
    • Zájmové a neformální vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
    • Odkazy
  • EU a zahraničí
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Fondy EHP
    • Studium v zahraničí
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • EU
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Mezinárodní projekty
    • Fast track / Zrychlená vízová procedura
    • Jazykové vzdělávání
    • Aktuality a Publikace
  • Fondy EU
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Informace/FAQ pro oblast VŠ a VaV - pandemie

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Vysoké školství ⁄ Informace/FAQ pro oblast VŠ a VaV - pandemie

Informace/FAQ pro oblast VŠ a VaV - pandemie

koronavirus-vykricnik
Na této stránce MŠMT uvádí důležité informace a zodpovídá často kladené otázky pro oblast vysokého školství a VaV vyplývající z dopadu pandemie COVID-19 na tyto oblasti. Informace jsou pravidelně aktualizovány.    

  • Nejčastější dotazy týkající se obecné problematiky koronaviru naleznete na webu Ministerstva zdravotnictví.
  • Důležité informace o epidemii koronaviru, nouzovém stavu a všech v té souvislosti vydaných opatřeních vlády ČR na jednom místě naleznete ZDE.
  • FAQ k programu Erasmus+ naleznete ZDE.
  • Vládní usnesení související s bojem proti epidemii koronaviru jsou uvedena na adrese https://www.vlada.cz/cz/epidemie-koronaviru/dulezite-informace/prehled-vladnich-usneseni-od-vyhlaseni-nouzoveho-stavu-180608/; opatření Ministerstva zdravotnictví jsou uvedena na adrese https://koronavirus.mzcr.cz/category/mimoradna-opatreni/. 
  • Režim výuky mj. na vysokých školách, který je vázán na jednotlivé stupně pandemické situace, tzv. „školskou část PES“, je k dispozici zde: Opatření PES pro oblast školství

Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o využití zvláštních oprávnění veřejných a soukromých vysokých škol při mimořádné situaci

  • Vzhledem ke končící účinnosti rozhodnutí platného do 31. března 2021, vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy nové rozhodnutí, které časově navazuje na původní rozhodnutí a platí od 1. dubna 2021 do 30. září 2021 s možností prodloužení v závislosti na aktuálním vývoji epidemiologické situace.
  • Na základě tohoto rozhodnutí mohou všechny veřejné a soukromé vysoké školy využívat zvláštní oprávnění dle § 95a-d zákona o vysokých školách v plném rozsahu.

Na základě Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví č. j. MZDR 14600/2021-1/MIN/KAN se účinností ode dne 12. dubna 2021 do odvolání tohoto mimořádného opatření omezuje provoz vysokých škol následujícím způsobem:

1. provoz vysokých škol podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, včetně zahraničních vysokých škol a jejich poboček působících na území České republiky (dále jen „vysoké školy“), a to tak, že se zakazuje osobní přítomnost studentů na výuce a zkouškách, účastní-li se v jeden čas zkoušky v místnosti více než 10 osob, při studiu na vysoké škole a účastníků kurzů celoživotního vzdělávání; zákaz osobní přítomnosti studentů podle tohoto bodu se nevztahuje na:

a) účast na klinické a praktické výuce a praxi studentů všech ročníků studijních programů všeobecné lékařství, zubní lékařství, farmacie a dalších zdravotnických studijních programů a studentů vykonávajících pedagogickou praktickou výuku a praxi v mateřských, základních a středních školách nebo školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a
b) účast na individuálních konzultacích (pouze jeden student a jeden akademický pracovník),

2. provoz vysokých škol, a to tak, že zakazuje poskytování ubytování studentům vysokých škol, kteří mají na území České republiky jiné bydliště, v ubytovacích zařízeních vysokých škol, s výjimkou studentů, kteří se mohou účastnit vzdělávání podle bodu 1,

10. provoz škol a školských zařízení podle školského zákona a provoz vysokých škol tak, že součástí vzdělávání není zpěv, s výjimkou oborů středního a vyššího odborného vzdělávání a studijních programů vysokých škol, ve kterých je zpěv stěžejní součástí rámcového nebo akreditovaného vzdělávacího nebo studijního programu, a to za osobní přítomnosti nejvýše 6 žáků nebo studentů v místnosti,

11. povoz škol a školských zařízení podle školského zákona a provoz vysokých škol, a to tak, že zakazuje sportovní činnosti jako součást vzdělávání, s výjimkou:
a) mateřských škol,
b) oborů středního a vyššího odborného vzdělávání a studijních programů vysokých škol, ve kterých je sportovní činnost stěžejní součástí rámcového nebo akreditovaného vzdělávacího či studijního programu,

13. konání
a) přijímacích zkoušek na vysoké školy, vyšší odborné školy, střední školy a konzervatoře tak, že se mohou konat pouze za účasti nejvýše 20 osob v místnosti a
b) nostrifikační zkoušky podle školského zákona tak, že se mohou konat pouze za účasti nejvýše 10 osob v místnosti.

Souhrnné a doplňující informace MŠMT k usnesením vlády vydaným 12. 10. a 20. 11.pdf

Usnesením vlády č. 248 ze dne 5. března 2021 se s účinností od 8. března ukládá pracovní povinnost studentům vysokých škol k zajištění poskytování zdravotních služeb poskytovateli zdravotních služeb akutní lůžkové péče a to po dobu trvání nouzového stavu. Pracovní povinnost se týká:

a) čtvrtého a pátého ročníku prezenční formy studijního programu všeobecné lékařství na lékařských fakultách veřejných vysokých škol,

b) všech ročníků, s výjimkou posledního, denní nebo prezenční formy bakalářských a pětiletých magisterských studijních programů na vysoké škole nebo oborů vzdělání na vyšší odborné škole, třetích a čtvrtých ročníků denní formy vzdělávání na střední zdravotnické škole připravujícím se na nelékařské zdravotnické povolání podle zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů, a bakalářského nebo pětiletého magisterského programu jednooborové psychologie, 

c) všech ročníků, s výjimkou posledního, prezenční formy zdravotnických magisterských studijních programů navazujících na zdravotnický bakalářský program a magisterského programu jednooborové psychologie navazujícího na bakalářský program

Pracovní povinnost se nebude týkat těch studentů, kteří již jsou nějakou formou (vč. dobrovolnické) do práce ve zdravotnických zařízeních zapojeni.

Poskytovatelé zdravotnických služeb, u kterých budou studenti pracovní povinnost vykonávat, musí bezodkladně po nástupu studentů k výkonu pracovní povinnosti zajistit jejich očkování proti onemocnění COVID-19.

Výklad Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů, týkající se funkčního období orgánu nebo členů orgánu vysoké školy nebo fakulty, naleznete zde.

Nařízení hygienických stanic k fungování vysokých škol

Předchozí nařízení jednotlivých hygienických stanic lze nalézt na tomto odkazu. 

Doporučení ministerstva pro vysoké školy pro akademický rok 2020/2021

Doporučení neuměleckým veřejným vysokým školám ke slaďování studijních povinností a pracovních výpomocí ve zdravotnických a sociálních zařízeních - dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství ze dne 8. února 2021. 
Dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství ze dne 8. září 2020 s doporučeními pro akademický rok 2020/2021 v souvislosti s aktuálními i budoucími epidemickými riziky, vč. dvou příloh.
Příloha č. 1 Metodický pokyn Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství k distancnímu vzdělávání v AR 2020-2021.pdf
Příloha č. 2 Stupně pohotovosti v oblasti ochrany veřejného zdraví – specifická opatření pro školy a školská zařízení.docx
Doplňující informace k metodickému pokynu NAÚ o využívání nástrojů distančního vzdělávání v prezenční a kombinované formě studia v akademickém roce 2020/2021 ze dne 14. září 2020 je k dispozici zde. 

Novela zákona o vysokých školách č. 495/2020 Sb., upravující pravidla pro vzdělávání na vysokých školách v případě vyhlášení krizového opatření podle krizového zákona nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, které by dopadaly i na fungování vysokých škol
  • Novela účinná ke dni 1. ledna 2021 navazuje na končící účinnost zákona č. 188/2020 Sb., který umožňoval vysokým školám upravit metody vzdělávání v návaznosti na omezení jejich provozu v souvislosti s pandemií COVID-19.
  • Nová úprava není přímo navázaná na aktuální krizovou situaci, ale upravuje zvláštní oprávnění vysokých škol pro krizové situace, které mohou vzniknout i v budoucnu, ať už pandemie, živelné pohromy nebo například lokální krize.
  • Nové ustanovení začleněné do zákona o vysokých školách umožňuje vysokým školám upravit podmínky přijímacích zkoušek, mohou stanovit nové termíny nebo upravit obsah přijímací zkoušky.
  • V rámci přijímacího řízení mohou vysoké školy také prodloužit lhůtu pro doložení dosaženého vzdělání.
  • Oproti standardní úpravě zákona o vysokých školách může být akademický rok v souvislosti s krizovou situací zkrácen nebo prodloužen.
  • Při výuce a zkouškách mohou být využívány distanční metody bez ohledu na to, v jaké formě byl studijní program akreditován.
  • Státní zkouška nemusí být veřejná, pokud je pořízen její audiovizuální záznam.
  • Tato zvláštní oprávnění mohou vysoké školy využívat, pokud jejich činnost omezuje krizové nebo mimořádní opatření vlády.
  • Současně ministerstvo vydává rozhodnutí pro jejich využití – rozhodnutí může omezit využití zvláštních oprávnění časově, lokálně nebo věcně.
  • Úplné znění zákona o vysokých školách se zapracovanou novelou naleznete zde.

Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o využití zvláštních oprávnění veřejných a soukromých vysokých škol při mimořádné situaci

  • S ohledem na aktuálně platná opatření, která omezují činnost vysokých škol vydalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozhodnutí na základě nové úpravy zákona o vysokých školách.
  • Rozhodnutí bylo doručeno každé veřejné a soukromé vysoké škole s účinností od 4. ledna 2021 do 31. března 2021, s možností prodloužení v závislosti na aktuálním vývoji epidemiologické situace.
  • Vysoké školy mohou na základě tohoto rozhodnutí využívat zvláštní oprávnění v plném rozsahu.
Zákon č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů

Dne 24. dubna 2020 byl ve Sbírce zákonů publikován zákon č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů:

  • Zákon reaguje na mimořádnou situaci v souvislosti s pandemií COVID-19 a maximálně zohledňuje případné negativní dopady situace na studenty z hlediska délky studia či přiznávání stipendií.
  • Vysoké školy podle něj mohou zkrátit nebo prodloužit akademický rok.
  • Mohou si také stanovit nové podmínky přijímacího řízení, vypsat nové termíny přijímacích zkoušek nebo je celé zorganizovat distanční formou.
  • Pokud přijatý uchazeč o studium nemůže doručit vysoké škole maturitní vysvědčení či jiný doklad o ukončení předcházejícího studia, může být na vysokou školu přijat a dokumenty předložit dodatečně do 45 dnů od zahájení akademického roku.
  • Vysoké školy mohou plně využívat distanční formy výuky, a to i při zkouškách nebo plnění dalších studijních povinností, a to například formou online hovoru.
  • Na dálku lze vykonat také státní zkoušky, online však musí být přítomna i komise.
  • Současná situace nebude mít vliv na tzv. delší studium a do maximální doby studia se nezapočítává.
  • U placení pojistného veřejného zdravotního pojištění státem za studenty doktorských studijních programů nad 26 let se rozhodná doba prodlužuje o dobu, po kterou bylo studium omezeno.
  • Kolektivní samosprávné orgány vysoké školy nebo fakulty mohou jednat i hlasovat distančně.
  • Pokud některému z orgánů vysoké školy či fakulty končí funkční období do 120 dnů od ukončení nouzového stavu, bude automaticky prodlouženo do 120. dne od jeho ukončení; uvedené neplatí, pokud dojde ke jmenování nového rektora nebo děkana nejpozději do skončení funkčního období jeho předchůdce. 

Text nového zákona naleznete zde. Pro snazší orientaci v nové právní úpravě připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy metodický výklad tohoto zákona. 

Plné znění zákona v anglickém jazyce je k dispozici zde.

Společný dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství s náměstkyně ministra pro řízení sekce legislativy a mezinárodních vztahů ze dne 23. října 2020 se stanoviskem k aplikaci zákona č. 188/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro vzdělávání a rozhodování na vysokých školách v roce 2020 a o posuzování doby studia pro účely dalších zákonů, adresovaný rektorkám a rektorům vysokých škol.

 

Distanční výuka a distanční ověřování výsledků učení a kompetencí – doporučení pro VŠ

Vysokým školám je po dobu pandemie doporučeno pro zajištění výuky využívat v maximální možné míře nástroje distančního vzdělávání. Rada Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství umožňuje využít nástrojů distančního vzdělávání bez ohledu na formu studia (ve smyslu § 44 odst. 4 zákona o vysokých školách) konkrétního akreditovaného studijního programu. Stanovisko Rady NAÚ k této problematice je dostupné zde, vč. Doplňující informace k metodickému pokynu NAÚ o využívání nástrojů distančního vzdělávání v prezenční a kombinované formě studia v akademickém roce 2020/2021 ze dne 14. září 2020. Informace týkající se posuzování lhůt ve správním řízení jsou zveřejněny na webových stránkách Ministerstva vnitra. 

Ve spolupráci s vysokými školami vydalo MŠMT následující doporučení:

  • pro zajištění flexibilních forem výuky (NOVÉ 6. 9. 2020):
  1. Doporuceni_pro_vedeni_vysokych_skol.pdf 
  2. Doporuceni_pro_garanty_studijnich_programu.pdf 
  3. Doporuceni_pro_vyucujici_jednotlivych_predmetu.pdf
  • pro zajištění výuky distanční formou;
  • pro ověřování výsledků učení a kompetencí distančními metodami - online assessment.

Ministerstvo pro vysoké školy také připravilo webináře, které se těmto tématům věnují:

  • Dne 17. dubna 2020 se konal webinář Možnosti ověřování výsledků a kompetencí distanční formou. Prezentace vystupujících jsou ke stažení ZDE a záznam webináře je k dispozici ZDE (heslo: webinar).
  • Druhý webinář se uskutečnil dne 29. dubna 2020 a téma online hodnocení rozšířil o ochranu osobních údajů při online hodnocení a zkušenosti s online proctoringem na Sorbonnské univerzitě. MŠMT představilo metodický výklad tzv. „krizového” zákona pro vysoké školství. Prezentace vystupujících jsou ke stažení ZDE a záznam webináře je k dispozici ZDE (heslo: webinar2).  
  • Dne 15. října 2020 se konal webinář pro vysoké školy „Prváci v pandemii: co udělat pro sociální a akademickou integraci studujících v prvních ročnících“. Záznam webináře je ke stažení zde: https://uschovna.msmt.cz/index.php/s/to3u6q3QbNrHaG0 (heslo: prvaci2020) a prezentace řečníků jsou ke stažení zde: https://uschovna.msmt.cz/index.php/s/BeMdBBkFmA73hPV​ (heslo: prvaci2020).
Nejčastěji kladené otázky

Kdo rozhoduje o podmínkách přijímacího řízení na vysokou školu?

Stanovení podmínek, podoby a termínu přijímacího řízení je v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), plně v kompetenci jednotlivých vysokých škol, resp. jejich fakult. (veřejné, soukromé i státní). MŠMT nemá zákonné zmocnění do této oblasti zasahovat, protože podle zákona Uchazečům o studium proto doporučujeme zejména sledovat webové stránky příslušných vysokých škol a fakult, kde jsou tyto informace pro uchazeče uveřejňovány, a případné dotazy směřovat přímo konkrétním vysokým školám.

Kde najdu informace o termínu a podmínkách přijímacího řízení na vysokou školu?

Informace o termínech a podmínkách přijímacího řízení na vysokou školu naleznete na webové stránce příslušné vysoké školy a fakulty. Uchazečům o studium doporučujeme sledovat tuto část webových stránek průběžně, protože vysoká škola nebo fakulta může, s ohledem na současnou pandemickou situaci, upravit vyhlášené podmínky přijetí ke studiu až 15 dní před konáním přijímacího řízení.

Je pravda, že vysoká škola může změnit podmínky přijímacího řízení i 15 dnů před konáním řízení?

Ano, vysoká škola nebo fakulta může upravit vyhlášené podmínky přijetí ke studiu a tuto informaci zveřejnit nejméně 15 dnů před termínem konání řízení. Vysoké školy mohou tyto změny provádět v souladu s Rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o využití zvláštních oprávnění veřejných a soukromých vysokých škol při mimořádné situaci, které bylo vydáno v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách).

Musí vysoká škola při nastavení podmínek přijímacího řízení akceptovat skutečnost, že nebudu konat nepovinné části maturity („ústní část“)?

Předměty profilové části maturitní zkoušky přesunuté novelou školského zákona č. 284/2020 Sb. ze společné části maturitní zkoušky (český jazyk a literatura a cizí jazyk) se stávají zkouškami nepovinnými. Vysoké školy musí tuto skutečnost akceptovat při nastavení podmínek přijímacího řízení. Doporučujeme však na webových stránkách příslušné vysoké školy ověřit, zda nebude vysoká škola složení nepovinné části maturitní zkoušky bonifikovat.

Může po mně vysoká škola pro účely přijímacího řízení požadovat složení té části maturitní zkoušky, která se v souvislosti s epidemiologickou situací stala nepovinnou nebo mi byla uznána úředně?

Ne, vysoké školy nemají právo požadovat po uchazečích o studium složení nepovinné části maturitní zkoušky nebo neuznat úředně uznanou část maturitní zkoušky. Vysoké školy mohou ale složení této nepovinné části v rámci přijímacího řízení bonifikovat.

Budou vysoké školy zohledňovat při stanovení termínů přijímacího řízení i posunuté termíny maturit?

Vysoké školy byly ze strany MŠMT o změnách termínů maturitních zkoušek informovány, zároveň byly vyzvány ke zohlednění této skutečnosti při stanovení termínů a podmínek přijímacího řízení. Vysoké školy mohou upravit harmonogram akademického roku, a tedy prodloužit standardní období konání přijímacích zkoušek. V případě kolize termínu maturitní zkoušky a přijímací zkoušky Vám doporučujeme obrátit se na příslušnou vysokou školu nebo fakultu a požádat o možnost vykonat příjímací zkoušku v náhradním termínu. Současně mohou maturanti z roku 2021 vysoké škole doložit doklad o předchozím dosaženém vzdělání až v pozdějším termínu.

Musím kvůli vládním opatřením opravdu opustit kolej?

Usnesení vlády ze dne 12. října 2020 č. 1022 zakazuje poskytování ubytování na kolejích studentům vysokých škol, kteří mají na území České republiky jiné bydliště. Výjimku mají studenti studijních programů všeobecné lékařství, zubní lékařství, farmacie a dalších zdravotnických studijních programů, kteří se účastní klinické a praktické výuky a praxe, a studenti vykonávající pedagogickou praktickou výuku a praxi v mateřských, základních a středních školách. Výjimka byla rovněž udělena studentům, kterým byla uložena pracovní povinnost. Pokud jsou na kolejích ubytovaní studenti, kteří mají zároveň pracovněprávní poměr s vysokou školou (například někteří studenti doktorských studijních programů), mohou na kolejích zůstat ubytovaní za účelem výkonu práce.

Pokud je vysokoškolská kolej pro studenta bydlištěm dle ustanovení § 80 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a tuto skutečnost vysoké škole doloží prohlášením, může zůstat ubytován na kolejích. Za bydliště se považuje místo, kde se člověk zdržuje s úmyslem žít tam s výhradou změny okolností trvale.

MŠMT nicméně doporučuje, pokud je to možné, vrátit se domů a omezit své sociální kontakty. Pokud máte obavy z návratu domů z důvodu možnosti nakažení členů své domácnosti, Ministerstvo zdravotnictví nabízí možnost bezodkladného otestování na COVID-19 prostřednictvím mobilních odběrových týmů. Pokud se student nechává testovat na COVID-19 anebo čeká na výsledky těchto testů, předpokládáme, že zůstane do doby získání výsledku testu na koleji. V případě pozitivního výsledku testu, zůstává student na koleji v karanténě/izolaci. Hromadný odběr zajišťuje kolej přes místně příslušnou Krajskou hygienickou stanici (KHS). Prosím, obracejte se v těchto případech na příslušné pracovníky správy kolejí.

Souhrnné a doplňující informace MŠMT k usnesením vlády vydaným 12. 10. 2020 vztahujících se k oblasti vysokého školství, které obsahují výše uvedené informace, byly zaslány všem vysokým školám. Pokud máte pochybnosti o správnosti postupu ve Vašem konkrétním případě, obraťte se prosím na základě výše uvedeného na příslušné pracovníky Vaší vysoké školy.

Kvůli současné situaci nemůžu/nechci pobývat na vysokoškolské koleji. Musím platit kolejné?

Rozhodování související s provozem účelových zařízení pro ubytování studentů patří výhradně do samosprávné působnosti vysokých škol. Vysoké školy tak rozhodují o výši kolejného samy a MŠMT nemá zákonné pravomoci zasahovat do této oblasti.

Usnesení vlády ze dne 12. října 2020 č. 1022 upravuje poskytování ubytování na kolejích studentům vysokých škol, kteří mají na území České republiky jiné bydliště. Zmíněné usnesení však neupravuje výši kolejného, tato oblast zůstává v pravomoci vysokých škol.

Pokud Vaše vysoká škola neplánuje poskytovat slevu na kolejném a Vaše domácnost se dostane do tíživé finanční situace, zvažte prosím i další možnosti. Vysoké školy mohou v případě tíživé sociální situace přiznat svým studentům sociální stipendium. Finanční podporu nabízí v rámci systému státní sociální podpory i Ministerstvo práce a sociálních věcí, v jehož gesci je např. jednorázová dávka mimořádné okamžité pomoci (více informací naleznete např. pod tímto odkazem https://www.mpsv.cz/mop).

Lze v době nouzového stavu realizovat prezenční zkoušky? Na základě kterého platného dokumentu? A za jakých podmínek?

Aktuálně je na vysokých školách omezena výuka a zkoušky. Zkoušky je možné konat za účasti maximálně 10 osob (dle usnesení vlády č. 200). Co se týče zákazu opuštění území okresu nebo hlavního města Prahy, usnesení vlády č. 216 stanoví výjimky z tohoto omezení. Mezi výjimky je zařazena též účast na vzdělávání včetně praxí a na zkouškách. 

Při prezenčním konání zkoušek je třeba dodržovat zejména dvě podmínky:
1. V souladu s mimořádným opatření Ministerstva zdravotnictví (MZDR 15757/2020-37/MIN/KAN) je třeba také nosit roušky ve všech vnitřních prostorách mimo bydliště.

2. Usnesení vlády č. 1113, ve znění usnesení vlády č. 1142, stanoví pro studenty rozestupy 2 m, pokud je to možné.   

Lze zápočet považovat v daném kontextu rovněž za zkoušku?

V kontextu usnesení vlády je možné považovat zápočet za zkoušku, a je tedy možné jej uskutečnit prezenčně za výše uvedených podmínek. Zápočet je typem ukončení předmětu. V souladu s nařízením vlády č. 274/2016 Sb, nařízení vlády o standardech pro akreditace ve vysokém školství, je u studijních předmětů stanoven jejich rozsah a charakteristika. Typ ukončení předmětu je zcela jistě charakteristickým prvkem předmětu. Je-li tedy umožněno prezenční konání jednoho typu ukončení, mělo by být možné za stejných podmínek umožněno též konání jiného typu ukončení, který má obdobné rysy. Není důvod upřednostňovat ukončení některých předmětů pouze na základě odlišné charakteristiky ukončení. 

Jak postupovat v případě, že student požaduje distanční ověření znalostí?

Formulace usnesení vlády č. 200 umožňuje konání prezenčních zkoušek do 10 osob. Pokud student požaduje distanční konání zkoušky, například z důvodu zdravotního rizika nebo z důvodu odstěhování z kolejí, může mu vysoká škola vyhovět, nicméně má právo i nevyhovět a konat zkoušku v souladu se Studijním a zkušebním řádem. S ohledem na epidemiologickou situaci však doporučujeme vysokým školám, aby, pokud je to možné, preferovaly distanční zkoušení, jestliže o to student požádá. 

Jak postupovat v případě, že student je ze zdravotního hlediska v rizikové skupině?

Formulace usnesení vlády č. 200 umožňuje konání prezenčních zkoušek do 10 osob. Je-li student v rizikové skupině může požádat o distanční konání zkoušky. Obdobně jako je uvedeno výše, může mu vysoká škola žádosti vyhovět, nicméně má právo i nevyhovět a konat zkoušku v souladu se Studijním a zkušebním řádem. S ohledem na epidemiologickou situaci a zdravotní riziko však doporučujeme vysokým školám, aby, pokud je to možné, preferovaly distanční zkoušení, jestliže o to student ze zdravotních důvodů požádá. 

Jak postupovat v případě, že vyučující je ze zdravotního hlediska v rizikové skupině?

Je-li v rizikové skupině vyučující, doporučujeme se se studentem dohodnout na distančním konání zkoušky. Nesouhlasí-li student, může mu vysoká škola po dohodě s vyučujícím nabídnout alternativní řešení (např. změna zkoušejícího, písemné přezkoušení apod.) tak, aby byl naplněn účel zkoušky.

Jak budou vypadat státní závěrečné zkoušky konané distančním způsobem?

Konkrétní formu stanovuje vysoká škola. Státní závěrečné zkoušky mohou proběhnout například formou online konferenčního hovoru, jehož se bude účastnit student a členové komise. Veřejnost distanční státní zkoušky nemusí být zajištěna, pokud se průběh zkoušky bude zaznamenávat. Bližší informace jsou uvedeny v metodickém výkladu nového zákona. Ministerstvo také vydalo doporučení a tipy k ověřování výsledků učení a kompetencí distančními metodami uvedená výše.

Kvůli současné situaci musím prodlužovat studium. Jak to bude s poplatky za studium?

Jedním z cílů nového zákona bylo omezit negativní dopady současné situace na studenty. Období od 1. března do 31. srpna 2020 se proto nezapočítávalo do doby studia pro účely stanovení poplatku za studium do maximální přípustné délky studia. Studenti, kteří z důvodu pandemických omezení nebudou schopni řádně a včas ukončit své studium, nebudou za takové prodloužení sankcionováni poplatkem za tzv. delší studium dle § 58 odst. 3 zákona o vysokých školách. Doba, po kterou se přiznává stipendium podle § 91 odst. 3 zákona o vysokých školách, bylla o zmíněné období narušeného studia prodloužena, nejdéle však do doby řádného ukončení studia. Uvedené období narušeného studia se také nebude započítávat do maximální doby studia pro účely přiznávání stipendií vysokou školou. Bližší informace a modelové příklady naleznete v metodickém výkladu nového zákona.

Vztahuje se pracovní povinnost i na cizince a na studenty v cizojazyčných programech?

Jazyk výuky není v této záležitosti rozhodující. Usnesení vlády 248 se vztahuje také na cizojazyčné programy, pokud jsou tyto SP ekvivalenty k českým studijním programům, které dané usnesení vlády zmiňuje. Pracovní povinnost se v návaznosti na ustanovení § 31 a § 32 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb., vztahuje i na cizince, tedy fyzické osoby pobývající na území České republiky.

Existují nějaká pravidla pro distanční výuku?

Vysoké školy se řídí Metodickým pokynem NAÚ k využívání nástrojů distančního vzdělávání v prezenční a kombinované formě studia v akademickém roce 2020/2021, který stanovuje pokyny distanční výuky.

Nařízení vlády č. 274/2016 Sb. o standardech pro akreditace ve vysokém školství (dále jen „Nařízení“) definuje specifické požadavky na studijní předměty v distanční formě studia, které nahradí studentům přímou výuku. Dle Hlavy II, písm. J, odst. 1 Nařízení jsou pro každý studijní předmět specifikovány studijní opory, výuka s využitím výpočetní techniky a internetu, způsob kontaktu s vyučujícím, a to včetně systému konzultací a zajištění možnosti komunikace mezi studenty navzájem. Studijní oporou se myslí skladba studijní literatury a dále skladba výukových zdrojů a souborů informací, které nahradí studentovi přímou výuku.

Další informace k sitanční výuce lze nalézt v jiných částech této stránky.

Jak zajistit anonymní hlasování komise u obhajob nebo komisionální zkoušky?

Pro anonymní hlasování je potřeba, aby k hlasování měl přístup jen ten, kdo smí hlasovat, aby bylo zřejmé, kdo hlasoval, a aby  nebylo nikomu známo, jak dotyčný hlasoval. Takovou funkci nabízí např. LMS Moodle v rámci modulu Dotazník. Možností je vytvořit kurz, který je vstupní branou pro zkušební komisi - jsou zde k dispozici podklady ke zkoušce, odkaz k videokonferenci, kde bude schůzka probíhat, a dotazník (s jednou nebo několika otázkami) nebo několik dotazníků podle toho, kolikrát se bude hlasovat. Dotazník se nastaví tak, že každý může hlasovat jen jednou a hlasování je anonymní. V LMS Moodle pak ani administrátor systému nevidí, jak jednotliví účastníci hlasování hlasovali. 

Jak předcházet podvádění studentů u distanční ústní zkoušky?

Distanční ústní zkouška se bude realizovat pravděpodobně s využitím webkamery. Na začátku zkoušky je možné požádat studenta o identifikaci, např. s využitím studentské karty. Rovněž je možné v úvodu zkoušení požádat studenta, aby kamerou jednorázově zabral celou místnost a doložil tak, že je v místnosti sám bez nápovědy. Pokud máme obavu z toho, že student bude během zkoušky využívat studijní texty a další podklady, je potřeba otázky zadat neočekávaným způsobem jako průřezové nebo otázky založené na různých úhlech pohledu a na souvislostech. Odpovědí studenta pak nemůže být přečtení poznámek nebo informací ze studijních materiálů, ale musí odpověď vystavět jiným způsobem.

Jak předcházet podvádění studentů u distanční písemné zkoušky nebo testu?

U testu s výběrem jedné nebo několika odpovědí máme možnost generovat každému studentovi jiné otázky do testu nebo např. v matematice pracovat s multinumerickými úlohami, které každému studentovi do příkladu dosadí jiné číslo, se kterým student počítá. Můžeme uvažovat o nastavení časového limitu a otevření testu jen v určitém čase (zde ale musíme počítat s rizikem technických problémů s připojením apod.). Zdá se, že otázky s volnou odpovědí a otázky různé pro různé studenty by mohly být rovněž určitou prevencí podvádění studentů, ale spíše jen v menší míře, protože pro studenty dobře orientované v problematice může být výzvou pomoci ostatním studentům rychle zodpovědět pestré různorodé otevřené otázky. Jako určitou prevenci podvádění studentů lze doporučit práci s cvičnými testy, kde si studenti mohou učivo procvičovat a připravit se dobře na konkrétní formu testu. Pokud si budou jisti, že test je pro ně rozumně nastaven a jsou na něj dobře připraveni, nebudou mít takovou tendenci a priori podvádět. 

Pomůže podvádění omezit tzv. proctoring?

Ano, systémy proctoringu jsou používány pro větší jistotu, že student v rámci zkoušky nebo testu nevyužívá jiné materiály dostupné v počítači nebo na internetu. Problém těchto systémů je však v dalších technických nárocích na uživatele - vyučující a studenty - a je potřeba vždy pečlivě zvážit, zda technické nároky nepřevažují nad benefity proctoringových systémů. 

Jak předcházet podvádění studentů u zpracování seminárních prací?

U seminární práce se podvádění studentů může dotýkat jednak problému plagiátorství, kterému můžeme předcházet především originálním zadáním práce, prevencí ve formě seznámení studentů s problematikou plagiátorství a správného postupu zpracování seminární práce a pak na závěr kontrolou s využitím antiplagiátorských databází. Pokud máme obavu z toho, aby za studenta práci nevypracoval nikdo jiný, je potřeba především průběžné vedení seminární práce, kdy v rámci průběžných konzultací vidíte, jak student postupuje a zda se v dané problematice orientuje, či nikoli.  

Jaké jsou možnosti ověřování výsledků učení alternativní formou? Jaké další typy výstupů mohou být podkladem pro hodnocení studentů? 

Dalšími alternativami je například hodnocení na základě přípravy a prezentace portfolia. Portfolio může mít digitální podobu (e-portfolio) nebo to může být fyzické portfolio, které student prezentuje multimediální formou (např. připraví videoprezentaci své práce, powerpointovou prezentaci s náhledy své práce ve formě fotografií s komentářem apod.). Student může být hodnocen také na základě práce na dlouhodobém projektu, který s vyučujícím i ostatními studenty dlouhodobě průběžně konzultuje. Projekt může být realizován rovněž ve dvojicích nebo ve skupinách. 

Alternativou jsou samozřejmě i další možnosti demonstrace dosažení výsledků učení - dílčí audio nebo videoprezentace, záznam praktické činnosti studenta nebo skupiny studentů, prezentace konkrétního vytvořeného produktu (digitální produkt nebo fyzický produkt prezentovaný elektronickou formou) apod. 

Jaké formy hodnocení studentů máme při distančním vzdělávání k dispozici?

Základem práce v distančním vzdělávání je formativní hodnocení, kdy průběžně i na závěr poskytujeme studentům konkrétní zpětnou vazbu, hodnotíme konkrétní pokroky studenta a navrhujeme další postup studia s přihlédnutím k individuálním potřebám a možnostem studenta. Využíváme i sumativní hodnocení známkami, které pomůže studentovi zorientovat se v tom, jak si ve studiu stojí v porovnání s ostatními a z hlediska očekávaných výstupů daného předmětu. Vedle hodnocení prováděného vyučujícím využíváme také sebehodnocení studenta a vzájemné hodnocení studentů. Vhodné je pracovat s podrobnými kritérii hodnocení, aby student dopředu přesně věděl, na které aspekty jeho práce bude při hodnocení zaměřena pozornost. 

Jakým způsobem MŠMT zajišťuje komunikaci s vysokými školami ohledně připravovaných opatření?

Ministerstvo komunikuje od počátku přijímaní mimořádných opatření kontinuálně s orgány reprezentace vysokých škol, příslušnými asociacemi fakult a managementem vysokých škol napříč celou jejich strukturou. Vysokým školám je na pravidelné bázi zasílán brífink k vývoji jednotlivých agend:
dopis ministra předsedům České konference rektorů a Rady vysokých škol ze dne 18. března,
dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu ze dne 20. března a dopis z 30. března předsedům České konference rektorů a Rady vysokých škol,
dopis z 31. března rektorkám a rektorům a dopis z 15. dubna předsedům České konference rektorů a Rady vysokých škol. V souvislosti s nabytím účinnosti technické novely zákona č. 188/2020 Sb., (zakotvující dočasné odchylky od zákona o vysokých školách), byli informováni rektoři a rektorky vysokých škol dopisem náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu ze dne 24. dubna.
Dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství ze dne 12. května 2020 s aktuálními informacemi k přijatým opatřením Ministerstva zdravotnictví a relevantnímu usnesení vlády. 
Dopis náměstka ministra pro řízení sekce vysokého školství ze dne 8. září 2020 s doporučeními pro akademický rok 2020/2021 v souvislosti s aktuálními i budoucími epidemickými riziky, vč. dvou příloh.
Příloha č. 1 Metodický pokyn Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství k distancnímu vzdělávání v AR 2020-2021.pdf
Příloha č. 2 Stupně pohotovosti v oblasti ochrany veřejného zdraví – specifická opatření pro školy a školská zařízení.docx
Doplňující informace k metodickému pokynu NAÚ o využívání nástrojů distančního vzdělávání v prezenční a kombinované formě studia v akademickém roce 2020/2021 ze dne 14. září 2020 je k dispozici zde. 


Internacionalizace a informace k cestování

Ministr zdravotnictví schválil nové ochranné opatření pro vstup do České republiky s účinností od pátku 19. března 2021. Došlo k několika drobným změnám a upřesněním, znění s vyznačenými změnami naleznete zde.

Seznam zemí s nízkým, středním a vysokým rizikem nákazy naleznete zde. Informace k podmínkám vstupu do jednotlivých států mají k dispozici zastupitelské úřady v daných zemích a Ministerstvo zahraničních věcí. Karanténní opatření a informace k provádění RT-PCR testu na přítomnost SARS CoV-2 jsou v gesci Ministerstva zdravotnictví.

Pravidla pro vstup osob na území České republiky dle ochranného opatření Ministerstva zdravotnictví.

Seznamy odběrových míst - https://koronavirus.mzcr.cz/seznam-odberovych-center/. 

Další informace naleznete zde: https://koronavirus.mzcr.cz/seznam-zemi-s-nizkym-rizikem-nakazy-se-od-21-zari-nezmeni-ministerstvo-zdravotnictvi-spustilo-online-prijezdovy-formular-do-cr/.

Potvrzení pro vstup na území ČR (Vzor potvrzení subjektu přijímajícího na území České republiky cizince z třetích zemí za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit (CZ / EN)) - bezinfekčnosti je v účinnosti od 13. 7. 2020 a zavádí povinnost od všech žadatelů o víza a pobytové tituly cestující do ČR za účelem ekonomické činnosti nebo vzdělávacích aktivit požadovat doklad, kterým se subjekt přijímající cizince na území zavazuje cizinci zajistit:

• ubytování po celou dobu jeho pobytu v ČR, včetně místa, kde bude vykonáváno karanténní opatření v případě jeho nařízení orgánem ochrany veřejného zdraví,

• zdravotní péči nebo registrujícího poskytovatele zdravotních služeb po celou dobu jeho pobytu na území ČR

• úhradu zdravotní péče, není-li zajištěna jinak (od 5.10.2020 se nevyžaduje u dlouhodobých pobytů)

• návrat zpět do země původu v případě ztráty účelu pobytu na území ČR (od 5.10.2020 se nevyžaduje u dlouhodobých pobytů)

Bližší informace viz samostatný web Režim student - https://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/rezim-student?highlightWords=re%C5%BEim+student. 

Další informace naleznete na webu MVČR  https://www.mvcr.cz/clanek/coronavirus-informace-mv.aspx,a to s tabulkou. 

Informace Ministerstva zdravotnictví ke koronaviru v anglickém jazyce naleznete na: https://koronavirus.mzcr.cz/en/ a Ministerstva vnitra - https://www.mvcr.cz/mvcren/article/coronavirus-information-of-moi.aspx. 
Ochranná opatření Ministerstva zdravotnictví v anglickém jazyce jsou k dispozici zde.


Informace pro vysoké školy – strategické dokumenty a další otázky

Podmínky vyhodnocení řešení institucionálních plánů vysokých škol 2019-2020

Jak je uvedeno v části 7 Vyhlášení institucionálního programu pro veřejné vysoké školy pro roky 2019-2020, nejzazší termín pro vyhodnocení průběhu řešení institucionálního plánu za rok 2019 je 15. duben 2020. Tento termín se prodlužuje do 30. dne od konce nouzového stavu vyhlášeného dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon). Toto vyhodnocení může být realizováno prostředky dálkové komunikace.

Termín pro zaslání Úplné zprávy o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za rok 2019 ministerstvu byl Vyhlášením stanoven na 30. dubna 2020. Tento termín se prodlužuje do 30. dne od konce nouzového stavu vyhlášeného dle krizového zákona.

Termín pro dosahování cílů stanovených v rámci Institucionálních plánů vysokých škol pro roky 2019-2020 se posouvá do 30. června 2021. O změnu posunutí termínu není třeba ministerstvo žádat.

Jestliže se kvůli dopadu pandemie stanou některé stanovené cíle v rámci Institucionálních plánů irelevantní nebo neuskutečnitelné, informují o této skutečnosti vysoké školy ministerstvo. Vysoké školy mohou zařadit do Institucionálních plánů namísto nerealizovaných aktivit nové aktivity (týkající se činností v souvislosti
se současnou situací). O této skutečnosti budou vysoké školy ministerstvo rovněž informovat, a to současně s informací o nerealizovaných aktivitách. Bude
se jednat pouze o zaslání informace o těchto záležitostech, není třeba ministerstvo žádat o povolení těchto změn.

Dle části sedmé Vyhlášení institucionálního programu pro veřejné vysoké školy pro roky 2019-2020 se vyhodnocení průběhu řešení institucionálního plánu za roky 2019–2020 mělo uskutečnit do 15. dubna 2021. Tento termín se prodlužuje do 15. října 2021.

Termín pro zaslání Úplné zprávy o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za roky 2019–2020 ministerstvu byl ve Vyhlášení stanoven do 30. dubna 2021. Tento termín se prodlužuje do 31. října 2021.

Naplnění cílů v oblasti internacionalizace podpořené v rámci ukazatele D – Mezinárodní spolupráce, popř. v institucionálních plánech

Doporučujeme vysokým školám nevyužité finanční prostředky využít zejména na podporu vzdělávací činnosti, vytváření online studijních podpor apod.


Národní akreditační úřad pro vysoké školství v době mimořádných opatření

Národní akreditační úřad pro vysoké školství (NAÚ) i přes mimořádnou situaci způsobenou šířením koronaviru pokračuje ve své činnosti a plnění úkolů daných zákonem o vysokých školách. NAÚ činí potřebné úkony ve správních řízeních a vyřizuje další neodkladné záležitosti v součinnosti s vysokými školami. Pokračuje i komunikace mezi odborem Kanceláře NAÚ, členy Rady NAÚ a hodnotiteli a hodnocení jednotlivých žádostí vysokých škol o akreditace v hodnoticích komisích. 

Stanovisko Rady NAÚ k využití nástrojů distančího vzdělávání je dostupné zde, vč. Doplňující informace k metodickému pokynu NAÚ o využívání nástrojů distančního vzdělávání v prezenční a kombinované formě studia v akademickém roce 2020/2021 ze dne 14. září 2020.


Výzkum a vývoj

Hodnocení výzkumných organizací
V současnosti probíhá realizační fáze procesu hodnocení výzkumných organizací dle Metodiky 2017+. S ohledem na mimořádnou situaci spjatou s pandemií COVID-19 připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v součinnosti s Radou pro výzkum, vývoj a inovace aktualizaci harmonogramu procesu hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol. Vyžaduje-li to situace, lze s předchozím souhlasem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy on-site visit realizovat s distanční účastí zahraničních členů mezinárodního evaluačního panelu, např. prostřednictvím videokonference. Při prezenčních jednáních v rámci on-site visit je nadále nezbytné dodržovat všechna aktuálně platná epidemiologická opatření, která jsou pravidelně aktualizována na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví České republiky.
Detailní komunikace k hodnocení nadále probíhá nastaveným systémem prostřednictvím elektronické adresy hodnoceniVS20@msmt_cz.
Projekty výzkumu a vývoje

MŠMT ujišťuje příjemce podpory výzkumu a vývoje, že je připraveno v rámci možností vymezených zákonem č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací), ve znění pozdějších předpisů, pomoci při řešení dopadů pandemie COVID-19 na realizaci projektů a dalších aktivit výzkumu a vývoje z hlediska jejich obsahu, cílů, harmonogramu, čerpání finančních prostředků apod. V případě konkrétní potřeby např. odložení zahraničních cest, omezení činnosti realizačních týmů z důvodu péče o děti nebo vykonávání společensky potřebných aktivit, které vysoké školy, výzkumné ústavy i soukromé subjekty v oblasti výzkumu a vývoje aktuálně zabezpečují a které ministerstvo vysoce oceňuje, kontaktujte, prosím, elektronickou poštou administrátora daného programu či aktivity.

                                                 Agenda

            Kontakt na administrátora

Společná technologická iniciativa ECSEL

michal.vavra@msmt_cz

Evropský metrologický program pro výzkum a inovace EMPIR

jitka.sigmundova@msmt_cz

Iniciativa Společného programování JPND

daniel.hanspach@msmt_cz

Iniciativa Společného programování JPIAMR

daniel.hanspach@msmt_cz

Iniciativa Společného programování JPI CH

daniel.hanspach@msmt_cz

Iniciativa Společného programování JPI HDHL

daniel.hanspach@msmt_cz

Iniciativa Společného programování JPI Climate

jan.vasicek@msmt_cz

ERA-Net Cofund QuantERA

michal.vavra@msmt_cz

Společný evropský program EJP RD, ERA-Net E-RARE

judita.klosakova@msmt_cz

Společný evropský program EJP SOIL

zuzana.weisgarberova@msmt_cz

Spolupráce v rámci V4+Korea

daniel.hanspach@msmt_cz

Velké výzkumné infrastruktury

marek.vysinka@msmt_cz 

Program ERC CZ

sarka.komendova@msmt_cz

Národní program udržitelnosti I

vit.kavan@msmt_cz

Národní program udržitelnosti II

jana.hakenova@msmt_cz

Specifický vysokoškolský výzkum

martina.kovarova@msmt_cz

Rozvoj výzkumných organizací

miloslav.fryzek@msmt_cz

INTER-COST, EIG CONCERT Japan

Josef.Janda@msmt_cz

INTER-TRANSFER

Zbynek.Vedral@msmt_cz

INTER-ACTION (Izrael), Podunajská spolupráce

Ludek.Kos@msmt_cz

INTER-EUREKA, Eurostars

Josef.Martinec@msmt_cz

INTER-ACTION (Ruská federace, Bavorsko), INTER-VECTOR, INTER-INFORM, mobility Polsko

Terezie.Valova@msmt_cz

INTER-ACTION (Čína), mobility Rakousko, mobility Německo, mobiltiy Čína

Sona.Vrnatova@msmt_cz

INTER-ACTION (Indie), mobility Ukrajina

Irena.Sindelarova@msmt_cz

INTER-ACTION (USA), mobility Francie

Maria.Krausova@msmt_cz

 

Projekty mezinárodní výzkumné spolupráce

Vzhledem k tomu, že přerušením mezinárodních výzkumných projektů a mobilit v gesci MŠMT může být ohroženo naplnění výsledků těchto projektů ve stanoveném termínu, umožní MŠMT řešitelům prodloužit dobu řešení jejich běžících projektů. Doba prodloužení a přesný postup realizace budou určeny na základě dohody se zahraničními partnery jednotlivých programů s ohledem na aktuální vývoj situace. Jedná se o projekty v rámci aktivity Mobility (Čína, Francie, Německo, Polsko, Rakousko, Ukrajina a Podunajská spolupráce) a výzkumné projekty programu INTER-EXCELLENCE, EIG CONCERT Japan a Eurostars-2. Pro bližší informace kontaktujte prosím administrátora dané oblasti.

Důležité odkazy evropských iniciativ výzkumu a vývoje v boji proti COVID-19 jsou k dispozici zde: https://www.tc.cz/cs/novinky/rozcestnik-evropskeho-vyzkumu-covid-19


Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Informace k projektům OP VVV jsou dostupné na stránkách operačního program ZDE.

Nahoru

Navigace v sekci

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Vysoké školy
  • Státní správa
  • Neziskové organizace
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

Po až Pá 7:30 - 15:30
8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_cz
ID datové schránky: vidaawt

Úřední sdělení
  • Dokumenty
  • Organizace školního roku
  • Školský zákon
  • Kariéra
  • Základní vzdělání
  • Státní maturita

© 2013 – 2021  MŠMT

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací