25. a 29. března 2021 se uskutečnil první webinář projektu SeARcH ENGINE (Strengthening Educational and AwaReness Campaign in Automatic Recognition for Higher Education Institutions – Engage-Inform-Implement). Webinář pro nostrifikátory, odbornou a širokou veřejnost probíhal v anglickém jazyce. Hlavním cílem školení bylo představit koncept automatického uznávání a jeho přínosy využití v praxi.
On-line semináře se zúčastnilo okolo stovky českých a zahraničních účastníků, kteří měli možnost poslechnout si odborné přednášky od českých i zahraničních odborníků v oblasti automatického uznávání, zapojit se do diskuse a získat příklady dobré praxe aplikace uznávání zahraničního vzdělání z Univerzity Karlovy, Itálie, Nizozemí, Lotyšska, Evropské komise a EQARu (European Quality Assurance Register for Higher Education – Sdružení pro akademickou spolupráci).
V oblasti vysokého školství ČR považuje zavedení konceptu automatického uznávání do roku 2025 za zásadní pro rozvoj internacionalizace vysokého školství. Česká republika se ve své Strategii internacionalizace zavázala, že zajistí automatické uznávání prostřednictvím metodické a konzultační podpory, do které spadá rovněž koordinace projektu - SeARcH ENGINE.Nahrávka z webináře je dostupná zde..
Program webináře:
Den 1 (25. března)
9:00 – 9:15 Session I: Opening remarks, the SeARch ENGINE project and its goals, introduction to the concept of automatic recognition of foreign education
Lenka Škrábalová, Czech
Republic ENIC-NARIC
Introduction to the concept of automatic recognition of foreign
education.pptx
9:15 – 9:30 Automatic recognition; access vs admission
Explanation of the AR concept and introducing four different models of implementing AR (formal bilateral or multilateral agreements, unilateral regulation (Portuguese list of comparable degrees), informal agreements (e.g. the Nordic example) and de facto AR).
Katrien Bardoel, NUFFIC Netherlands
Automatic recognition; access vs admission.pptx
9:30 – 10:10 Questions & Answers
Questions that were sent to the organizers before the webinar. Various speakers will reply.
10:10 – 10:20 Health Break
10:20 – 10:30 Session II: Overview – From theory to practice
10:30 – 11:00 Recognition of Foreign Education for Academic Purposes at Charles University
Milena Králíčková, vice-rector, Charles University
Recognition of Foreign
Education for Academic Purposes at Charles University.pptx
11:00 – 11:30 Discussion/chat
11:30 – 11:45 Health Break
11:45 – 12:15 Tools to foster automatic recognition
Q-ENTRY database, the AdReN project and the Diplome platform and the blockchain technology
Silvia Bianco, CIMEA Italy
Tools to foster automatic
recognition.pptx
12:15 – 12:45 Baltic States towards Automatic Recognition
Solvita Silina, AIC Latvia
Baltic States towards Automatic Recognition.pptx
12:45 – 13:15 Discussion
13:15 – 13:30 Conclusions and the recommendations, further steps
Den 2 (29. března)
9:00 – 9:10 Welcome address, overview of the programme
Lenka Škrábalová, Czech Republic ENIC-NARIC
9:10 – 9:25 Automatic Recognition – update from the European Commission
Lucie Trojanová, European Commission
Automatic Recognition – update from the European
Commission.pptx
9:25 - 9:45 Questions/Chat
9:45 – 10:00 Using the Database of External Quality Assurance Results (DEQAR) to
Realise Automatic Recognition
Colin Tück
Using the Database of
External Quality Assurance Results DEQAR.pdf
10:00 – 10:25 Questions and Answers
10:25 – 10:30 Closing remarks SeARcH ENGINE - links to Information resources.pptx
Projekt SeARcH ENGINE, koordinovaný MŠMT ve spolupráci s DZS je kofinancovaný z programu Erasmus+. Jeho hlavními cíli jsou:
- Sdílení zkušeností a osvědčených postupů při uplatňování evropských nástrojů v oblasti automatického uznávání sekundárního a vysokoškolského vzdělávání/kvalifikací mezi středisky NARIC, vysokoškolskými institucemi a dalšími zúčastněnými stranami.
- Organizace seminářů a školení o metodách a přístupech k automatickému uznávání v oblasti sekundárního a vysokoškolského vzdělávání.
- Realizace informační a osvětové kampaně pro posílení implementace automatického uznávání v České republice a v dalších zemích.
Na projektu spolupracují celkem 4 partnerské organizace:
MŠMT – NARIC
Centrum
STICHTING NUFFIC –
Nizozemský NARIC
Associazione Cimea – Italský NARIC
Akademiskas Informacijas Centrs –
Lotyšský NARIC
Kontakt:
enic-naric@msmtcz