V prvním prezentovaném spotu se diváci setkají s učitelem přírodopisu a chemie Janem Flídrem, vítězem posledního ročníku ankety Zlatý Ámos, do které byl nominován svými žáky. Spot diváky zavede do skutečné třídy, v níž pan učitel Flídr učí, a je provázen skutečnými výpověďmi jeho žáků. Spot informuje o podpoře učitelské profese v 21. století s účelem poukázat na její prestiž pomocí reálného příkladu dobré atmosféry a fungujících vztahů mezi kantory a žáky.
„Velkou motivací pro dobré učitele bude, doufám, kariérní řád, s jehož poslední verzí se konečně můžu plně ztotožnit.
Chtěla jsem, aby z něj bylo jasně patrné, jak může učitel sám sebe zlepšovat a jakou k tomu dostane podporu, tak aby
měl podmínky k tomu skvěle učit naše děti,“ říká ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
Společným znakem mediální kampaně je autenticita. Neúčinkují zde žádní herci, spoty jsou natáčeny ve skutečném
prostředí, tedy ve školách, univerzitách a výzkumných centrech, se skutečnými pedagogy, žáky a vědci, a odráží tak
realitu českého prostředí.
Mediální kampaň vznikla v rámci OP VVV, jehož je MŠMT řídícím orgánem. Kampaní se nese jednotný slogan „Pomáháme pomáhat, učit a bádat“, který vystihuje zaměření programu na kvalitní a dostupný výzkum, vývoj a vzdělávání.
V OP VVV je pro žadatele připraveno více než 75 miliard korun z fondů Evropské unie.