Kritéria jsou formulována pro potřeby vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb na úrovni školy, vzdělávacího programu a vedení pedagogického procesu. Tento rámec umožňuje sledovat dosahování cílů vzdělávání podle školních či akreditovaných vzdělávacích programů a vyhodnotit pokrok škol v čase. Agregované údaje jsou podkladem pro hodnocení efektivity vzdělávací soustavy a jejích částí.
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2020/2021 najdete zde: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Kriteria-hodnoceni-2020-2021
Současně MŠMT schválilo také Plán hlavních úkolů České školní inspekce pro školní rok 2020/2021: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Plan-hlavnich-ukolu-2020-2021